Wrzesień - Październik 2022
Październik 2022 - realizacja programu
Miesiąc październik w klasach upłynął na twórczej nauce i zabawie z wykorzystaniem sprzętu w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”.
W klasie 1a dzieci brały udział w zajęciach „Ja wiem, co i po co jem !” Uczniowie działali, wykorzystując nowoczesne technologie, do przygotowania zdrowych koktajli. Wcielali w życie zasady postępowania podczas przygotowywania posiłków: nauka, zabawa i recepta na zdrowie.
W klasie 1b uczniowie wykorzystali podczas swoich zajęć aparaty fotograficzne. Każdy z uczniów miał możliwość wcielić się w rolę fotografa. Dzieci pozowały do zdjęć, inni je fotografowali. Na koniec uczniowie wyciągali wnioski i wspólnie zastanawiali się nad tym, czy zawód fotografa i modela jest łatwy i przyjemny.
W klasie 2c październikowe zajęcia również upłynęły przy wykonywaniu owocowych koktajli. Uczniowie na początku wykonywali różne owocowe przepisy, tworząc przy tym książkę kucharską. Następnie wspólnie wybierali kilka przepisów i przy wykorzystaniu blendera, komponowali różne smaki koktajli i sałatek owocowych. Następnie nanosili poprawki w swoich przepisach, doskonaląc ich smak.
Klasa 3a i 3b również zamieniła się w kucharzy i wspólnie przygotowywali koktajle owocowe, z wykorzystaniem blenderów. Z owoców dzieci tworzyły różne kombinacje smakowe, a następnie wybierali, który ze smaków najbardziej przypadł im do gustu.
Klasa 6b przeżyła niezwykłe spotkanie z wirtualną rzeczywistością dzięki okularom VR oraz tworzyła modele meduz na interaktywnych lekcjach biologii.
Korzystając z darów jesieni oraz egzotycznych smaków klasie 2b udało się przygotować przepyszne koktajle. Zaopatrzeni we własne kubeczki oraz szkolny blender przygotowali witaminowy napój, który dał im siłę do końca dnia.
Uczennice klasy VI B na lekcjach informatyki zapoznały się z robotem edukacyjnym Q-Scout. Poznały jego budowę, czujniki, funkcje trybu sterowania oraz elementy trybu programowania. Okazało się, że robotyka to świetna zabawa! W dalszych planach tworzenie własnych programów dla robota.
Wrzesień 2022 - realizacja programu
Nauka programowania w klasie trzeciej. Przez cztery godziny uczniowie bawili się z robotami Dash. Dodatkowo dzieci zastanawiały się w jaki sposób i w jakich dziedzinach życia można wykorzystać roboty oraz co by było, gdyby światem rządziły roboty.
Przez dwa tygodnie dwie klasy szóste zapoznawały się z zadaniami projektanta i wykonywały makiety swoich wymarzonych pokojów. Klej na gorąco - niezastąpiony.
Wrzesień dwóm grupom informatyki w klasie 5 upłynął pod znakiem Lego Spike Prime. Uczniowie konstruowali roboty omawiając jednocześnie ich ewentualne zastosowanie w życiu codziennym.
Podczas sześciu godzin lekcyjnych klasa 8 montowała roboty Q-Scout i lego prime oraz rozwiązywała z ich pomocą zadania i problemy algorytmiczne