Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

2023/2024 - I półrocze

W pierwszym semestrze 2023/2024 roku uczniowie aktywnie działali, wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach Laboratoriów Przyszłości. Najczęściej uczniowie korzystali z aparatów fotograficznych. Na zajęciach z koła przyrodniczego klas 1-3 uczniowie stworzyli reportaż z zajęć. Podczas zajęć rewalidacyjnych uczniowie mieli okazję nabyć umiejętność fotografowania. Dowiedzieli się, z jakich elementów składa się aparat fotograficzny oraz w jaki sposób z niego korzystać. Ponadto aparat fotograficzny pozwolił uwiecznić klasie trzeciej piękną, polską jesień. Z kolei uczniowie koła historycznego, w ramach projektu Krokus, wsadzali cebulki żółtych krokusów przed szkołą. Dokumentację do projektu uczniowie sporządzili korzystając z aparatów fotograficznych z Laboratorium Przyszłości. Również zawody sportowe, w których brali nasi uczniowie, były świetną okazją do wykorzystania posiadanego sprzętu. Najwspanialsze chwile uwieczniono aparatek fotograficznym.

Na zajęciach z wychowawcą klasa 4 przyrządziła i zaprezentowała własne propozycje zdrowego drugiego śniadania, wykorzystując robot kuchenny.  Przygotowane przysmaki wraz z ich autorami sfotografowane zostały aparatem  fotograficznym.   Również podczas zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla klas siódmych, uczniowie wykorzystali robot kuchenny oraz dołączoną instrukcję. Usprawniali dzięki temu małą i dużą motorykę oraz doskonalili umiejętność czytania.

W celu przeprowadzenia innowacyjnych zajęć rewalidacyjnych, nauczycielki współorganizujące proces kształcenia postanowiły wypożyczyć robota udostępnionego w ramach projektu Laboratoria przyszłości. Uczniowie wspólnie uczyli się wydawać mu komendy, poruszać się nim, a także w ramach zabawy wymyślali sobie nawzajem wyzwania.

Okres świąteczny sprzyjał wykorzystaniu długopisów 3D. Na Dzień Niepodległości uczniowie, podczas zajęć świetlicowych, przygotowali patriotyczne serduszka. Podczas zajęć w bibliotece szkolnej na zajęciach kółka czytelniczego wykonywano świąteczne, bożonarodzeniowe dekoracje. Podczas zajęć świetlicowych uczniowie używając szablonów, tworzyli gwiazdki świąteczne oraz wykonywali zimowe dekoracje.

Przygotowując uroczystość pasowania na ucznia Pierwszoklasistów wykorzystany został mikser analogowy Mackie Profx 12 V 3. Podczas prób uczniów z zespołem „Ćwierćnuty” i „Ćwierćnutki” .

Klasa Ic w trakcie lekcji języka angielskiego poznawała angielskie nazwy zwierząt korzystając z okularów VR oraz w ramach części kulturoznawczej oglądała z ogromnym zaciekawieniem zabytki Londynu. Okularów pod opieką p. A.Plichty używali też uczniowie klas VI podczas zajęć Koła Wynalazcy. Uczniowie rozwiązywali zagadki logiczne poznając możliwości rozszerzonej rzeczywistości.

Chętni Uczniowie i Uczennice z klasy 4c rozpoczęli cykl 10 spotkań, podczas których doskonalą umiejętności emocjonalno-społeczne z wykorzystaniem długopisów 3D. Podczas pierwszego spotkania uczniowie i uczennice cierpliwie zapoznawali się z instrukcją obsługi, próbowali samodzielnie zmieniać filament i sprawdzali, który poziom szybkości wypływania materiału jest dla nich najlepszy. Drugie spotkanie było okazją do rozmowy o emocjach. W czasie zajęć uczniowie i uczennice tworzyli również emoji. Przed uczniami kolejne pasjonujące spotkania.

Uczniowie klas V podczas kilku lekcji języka polskiego realizowali temat „Jak to zrobić? Odczytuję i piszę instrukcję”. W ramach zajęć czytali, analizowali, wskazywali charakterystyczne cechy instrukcji na przykładzie miksera, a następnie tworzyli instrukcję, jak wykonać koktajl bananowy. Efekty tych działań uzyskały wysoką ocenę!!!

Na lekcjach języka angielskiego uczniowie klas V  poznawali ważne miejsca i atrakcje turystyczne Wielkiej Brytanii. Dzięki okularom VR uczniowie zobaczyli pasmo górskie Snowdonia w Walii,  zwiedzali zamek w Edynburgu w Szkocji, zobaczyli niesamowite , Białe Klify  Dover w Anglii. Gogle VR dzięki wirtualnej rzeczywistości przeniosły nas do tych pięknych miejsc.

W listopadzie i grudniu podczas zajęć pozalekcyjnych: rozwijających umiejętności uczenia się oraz dydaktyczno-wyrównawczych dla obcokrajowców przeprowadziliśmy cykl warsztatów dotyczących polskich tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych. Uczniowie pod opieką nauczyciela nie tylko uczyli się języka polskiego, ale również wykonywali świąteczne ozdoby z wykorzystaniem kleju na gorąco. Uczyli się bezpiecznej obsługi pistoletu, a jednocześnie przygotowywali prace, które zostały wykorzystane podczas szkolnego kiermaszu charytatywnego w dniach 20-22. 12. 2023r. Cykl zajęć z wykorzystaniem sprzętu Laboratorium Przyszłości obejmował 5 godzin dydaktycznych.

Podczas trzech zajęć dodatkowych uczniowie klasy V uczyli się programowania i kodowania za pomocą robota. Na zajęciach uczniowie zapoznali się z podstawowym oprogramowaniem obsługi robota, dowiedzieli się jak działa robót i poznali jego możliwości. Uczniowie w kreatywny sposób wymyślali trasy przejazdu a następnie tworzyli własne programy (ruch, dźwięk, efekty świetlne).

Podczas koła plastyczno technicznego Art&Craft uczniowie używają często maszyn do szycia do wykonywania maskotek, łapek do gorących naczyń itp.