Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Styczeń - Luty 2023

Styczeń 2023 - realizacja programu

Uczniowie z klasy III b w ramach programu ,,Laboratoria Przyszłości” rysowali motywy w kształcie serc, używając długopisów 3D. Efektem końcowym były piękne laurki wykonane z okazji zbliżających się Świąt Babci i Dziadka.

W dniu 5.01.2023r. na świetlicy szkolnej pojawił się długo wyczekiwany gość, robot DASH. Dzięki niemu uczniowie mieli okazję poczuć się, jak prawdziwi programiści. Poprzez zainstalowaną na telefonie aplikację dzieci miały możliwość obserwowania zachowań robota, który wykonywał proste polecenia. Większość z nich budowała przeszkody z klocków, a następnie bacznie obserwowała, czy robot wykonuje zapisane przez nie polecenia. Wsłuchiwaliśmy się w wypowiedziane słowa w języku angielskim, dzięki czemu dzieci doskonaliły swoje umiejętności językowe. Zabawa była świetną formą urozmaiceni zajęć dydaktycznych.

Uczniowie naszej szkoły uczyli się także obsługi aparatu fotograficznego. Robili zdjęcia techniki biegu przez płotki oraz rzutów do kosza.

W dniu 31.01.2023r. dzieci ze świetlicy szkolnej przez jedną godzinę bawiły się robotem Dash. Uczniowie zastanawiały się do czego można wykorzystać robota. Czy robot może prześcignąć ludzką inteligencję. Na zajęciach robot Dash został wykorzystany do omijania tzw. grzybków slalomem poprzez sterowanie z aplikacji telefonu.

Na lekcji z grupą chłopców z klasą Va na lekcji języka angielskiego uczniowie ćwiczyli czas Present Simple. Dzieci rozwiązywały zadania z podręcznika, następnie robot podawał prawidłowe odpowiedzi.

Luty 2023 - realizacja programu

Uczniowie z klasy I b w ramach programu ,,Laboratoria Przyszłości” robili pyszne musy owocowe, używając blenderów. Efektem końcowym była przepyszna, zdrowa uczt.

W klasie II b odbyły się zajęcia z długopisami 3D.

Uczestnicząc w Laboratoriach przyszłości, w styczniu 2023 uczniowie Uczniowie klasy 2c używali precyzyjnych nożyczek biurowych podczas wycinania kolorowych serwetek z okazji Dnia Babci i Dziadka. Powstały piękne prace. 

W dniu 23 lutego uczniowie klasy 6b podczas lekcji języka angielskiego ćwiczyli wykorzystanie poznanego czasu teraźniejszego Present Continuous w opisywaniu zdjęć. W tym celu zostali podzieleni na grupy, z których każda miała za zadanie zapozować do dwóch różniących się od siebie zdjęć. Następnie uczniowie opisywali wybrane zdjęcia pod kątem widocznych na nich różnic z wykorzystaniem wspomnianego wcześniej czasu teraźniejszego. Celem zajęć było utrwalenie wiadomości i doskonalenie umiejętności zastosowania czasu Present Continuous w określonych sytuacjach.  

W ramach zajęcia rozwijania umiejętności emocjonalno-społecznych uczniowie kształtowali postawy sprawczości i współpracy, rozwijali zmysły. Na zajęciach zostały wykorzystane blendery.

Uczniowie klasy 8c uczestniczyli w warsztatach "Współpraca - cenna umiejętność". Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z instrukcją obsługi Długopisów 3D, a także wysłuchali krótkiego instruktażu dotyczącego najczęściej wstępujących problemów. Następnie wybierali szablon i w parach lub grupach wykonywali zadanie. Podczas warsztatów uczniowie wspólnie szukali rozwiązań trudności, na jakie natrafili, a także wzajemnie się motywowali podczas wykonywania zadania, które okazało nie takie proste, jak początkowo zakładali. W podobnych warsztatach wzięli udział uczniowie klasy 8b.

Zajęcia rewalidacyjne oraz korekcyjno-kompensacyjne to doskonała przestrzeń do wykorzystania Długopisów 3D. Uczniowie podczas zajęć usprawniali motorykę małą, ćwiczyli cierpliwość, rozwijali umiejętność planowania, pobudzali wyobraźnię oraz rozwijali kreatywność, jednak przede wszystkim dobrze się bawili.

Uczniowie klasy V B ćwiczyli programowanie robota Q Scout. Dzięki temu, że już wcześniej znali podstawy  wizualnych języków programowania (min. Scratch) poszło im doskonale. Roboty otrzymały własne imiona i wykonywały komendy - jeździły z różnymi prędkościami, skręcały, a nawet grały melodie. Okazało się, że lekcja może być świetną zabawą. 

W styczniu i lutym klasy piąte na technice i plastyce pracowały nad projektem - Roboty z ekośmieci. W trakcie pracy wykorzystywali kleje na gorąco,i długopisy 3D. Efekty prac zostały wyeksponowane na wystawie razem z informacjami dotyczącymi recyklingu.

W ostatki odbyły się dwa bale karnawałowe, jeden dla klas młodszych, drugi dla starszych. Do nagłośnienia sali użyliśmy miksera i kolumn zakupionych w programie Laboratoria Przyszłości.

Podczas omawiania lektury "Afryka Kazika" uczniowie klasy 3c wybrali się w podróż do Afryki, poznali ciekawostki związane z Czarnym Lądem, a także przeżyli niezwykle przygody razem z głównym bohaterem. Nie byłoby całej tej historii bez aparatu fotograficznego- to dzięki niemu główny bohater dokumentował swoją wyprawę. Uczniowie klasy 3c podążając jego śladami zgłębili tajniki budowy i funkcjonowania aparatu fotograficznego. Zapoznali się z jego historią, a także wyglądem, który zmieniał się na przestrzeni lat.  Dzięki sprzętowi z Laboratoriów Przyszłości uczniowie mogli samodzielnie wykonać zdjęcia, a także nauczyć się podstaw jego obsługi. Była to naprawdę ciekawa przygoda.