Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec - Kwiecień 2023

Marzec 2023 - realizacja programu

W marcu na zajęciach rewalidacyjnych uczniowie ćwiczyli z Robobloq Qoopers. Uważne czytanie instrukcji,  samodzielna kontrola błędu, wyszukiwanie drobnych elementów, a zatem doskonalenie koncentracji uwagi, usprawnianie koordynacji ręka-oko oraz rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem to tylko nieliczne zalety składania robota. Po przeanalizowaniu instrukcji działania i zapoznaniu z aplikacją przystąpili do oprowadzenia Kapitana po szkolnym korytarzu. Poza niewątpliwym entuzjazmem uczestnicy zajęć ćwiczyli orientację przestrzenną.

Uczniowie podczas zajęć rewalidacyjnych pracowali z Długopisami 3D. Usprawnianie motoryki małej, rozwijanie cierpliwości, doskonalenie precyzji ruchu, a także nie mniej ważna umiejętność dokonywania wyboru to cele terapeutyczne, które z Długopisami 3D realizowali z przyjemnością.

W marcu obchodziliśmy Święto Szkoły, nagłośnienie sali podczas zabaw zarówno dla klas młodszych jak i starszych było możliwe dzięki mikserowi muzycznemu.

Przez cały marzec klasy piąte zajmowały się tematem ekologii i recyklingu. Na zajęciach technicznych wykonały roboty m.in. przy użyciu kleju na gorąco.

W marcu podczas zajęć z pedagogiem szkolnym uczniowie doskonalili umiejętności programowania z robotem Robertem rozwijając kreatywność, wyobraźnię przestrzenną.

24.03.2023 r. uczniowie klasy 6b podczas lekcji języka polskiego tworzyli haiku, pochodzące z Japonii miniatury poetyckie zbudowane z trzech wersów o określonej liczbie wersów (5-7-5). Haiku, które są próbą uchwycenia ulotnych wrażeń, bywają nazywane poezją chwili. Najlepsze utwory zostały przez uczniów utrwalone poprzez zalaminowanie. Będą służyć jako pomoc dydaktyczna dla innych klas. 

Uczennice klasy VI b na lekcji wychowania fizycznego dokumentowały zajęcia  z wykorzystaniem aparatów fotograficznych i zestawu oświetleniowego. Zajęcia dotyczyły „bycia fit na wiosnę” czyli ćwiczeń kształtujących sylwetkę i odżywczych soków i koktajli.

Na zajęciach dodatkowych dotyczących "Doskonalenia umiejętności uczenia się" dla uczniów klas 5 został wykorzystany aparat fotograficzny z zasobów "Labolatorium Przyszłości" uczniowie wykonywali zdjęcia do kroniki szkolnej. W ramach ćwiczeń pamięciowych uczniowie otrzymali zestaw słówek związanych z obsługą aparatu fotograficznego po niemiecku. Na zajęciach ćwiczyliśmy wymowę tych słówek.

W środę 22 marca odbyły się  lekcje z wykorzystaniem sprzętu Laboratoria Przyszłości w klasach: 4b, 5b, 6a. Temat zajęć: Stacje Drogi Krzyżowej - praca plastyczna z wykorzystaniem sprzętu Laboratoria Przyszłości. Wykorzystany sprzęt to pistolety z klejem na gorąco.

Na lekcji języka angielskiego w klasie IV a chłopcy poznawali stolicę Wielkiej Brytanii - Londyn i jej zabytki. Użyto okularów VR, przez które uczniowie mogli obejrzeć film o ważnych miejscach w Londynie oraz zdjęcia zabytków brytyjskiej stolicy.

Kwiecień 2023 - realizacja programu

Akademia z okazji Dnia Otwartego w naszej szkole została nagłośniona z użyciem miksera i zestawu głośników z projektu, podobnie jak wszystkie próby i przygotowania.

Chłopcy z 5b na lekcji języka angielskiego poprzez okulary Viar przenieśli się na anglojęzyczną wycieczkę po Londynie. Zwiedzili Trafalgar Square, Pałac Buckhingham, London Eye, Tower Bridge i Big Bena.

Na zajęciach rewalidacyjnych i korekcyjno-kompensacyjnych z Pedagog Szkolną ponownie zagościł robot Kapitan Alloy  Programowanie robota, aby pokonał wyznaczoną trasę czy kierowanie nim za pomocą aplikacji to angażujące zajęcie wzbudzające w uczniach wiele pozytywnych emocji!  

W kwietniu podczas zajęć z pedagogiem oraz nauczycielem biologii uczniowie zapoznawali się z okularami VR. Podczas spotkań z pedagogiem wspierali się w pokonywaniu trudności, a także za pomocą słownej instrukcji tłumaczyli partnerowi, w jakim miejscu się znajdują i jak ich odnaleźć. Na dodatkowych zajęciach oraz lekcjach biologii poszerzali wiedzę przyrodniczą i rozbudzali ciekawość świata. Okulary ClassVR cieszą się olbrzymim zainteresowaniem zarówno młodszych, jak i starszych uczniów. Podczas zajęć indywidualnych z pedagogiem również zostały wykorzystane Okulary VR. Zamiast opisywać/omawiać obrazki uczniowie opowiadali o miejscach VR. W atrakcyjnym otoczeniu dzieci doskonaliły umiejętności formułowania zdań, usprawniały orientację w schemacie ciała i przestrzeni i  rozwijały kompetencje matematyczne poprzez przeliczanie obiektów.

W klasach 1-3 w kwietniu odbyły się zajęcia i warsztaty z pedagogiem z użyciem robota  Kapitana Alloya  Uczniowie Programowali  trasy, sterowali robotem za pomocą aplikacji i cierpliwe czekali na swoją kolej, a także dopingowali rówieśników podczas wykonywania zadania.

Na zajęciach kompensacyjnych za pomocą nożyczek uczniowie klasy szóstej wykonywali ćwiczenia usprawniające motorykę małą.

Podczas kwietniowej wycieczki do Torunia, klasa 2a zabrała ze sobą aparaty fotograficzne. Dzięki nim uczniowie mogli uwiecznić miejsca, które zwiedzali, by móc do nich wracać wspomnieniami.

Podczas zajęć świetlicowych uczniowie klas 1-3 bawili się robotami Dash. Uczniom najbardziej podobało się programowanie robota, tak by pokonał ustawiony tor przeszkód.

Ponadto podczas zabaw świetlicowych uczniowie bawili się w przyrodników i ruszyli na poszukiwania oznak wiosny. Wszystko co udało im odnaleźć uwiecznili na zdjęciach, dzięki aparatom fotograficznym.

W ramach Laboratoriów Przyszłości uczniowie klasy 3a, wykorzystując długopisy 3d, z wielkim zaangażowaniem wykonywali różne konstrukcje m.in. serce, domek, pierścionek oraz pingwiny.

W czasie zajęć koła artystycznego, klas pierwszych, uczniowie wykorzystywali długopisy 3D.
Po zapoznaniu z instrukcją obsługi - działaliśmy. Laboratoria Przyszłości - nauka, zabawa i przestrzeń…

W ramach realizacji działań z Laboratoriów Przyszłości, klasa 2c odkrywała tajniki programowania robotów. Tym razem uczniowie wykorzystali klocki LEGO do budowy robota.