Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

2024/2025 - I półrocze

Klasy I-III

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów. 

W roku szkolnym 2023/2024 odbywały się kolejne zajęcia z wykorzystaniem zakupionego sprzętu w ramach programu Laboratoria Przyszłości.    

W pierwszym semestrze uczniowie wszystkich klas chętnie korzystali ze sprzętu, który szkoła ma w swojej ofercie. W tym roku szkolnym dużą popularnością cieszył się robot Dash. W trakcie zajęć z robotem uczniowie zapoznali się z możliwościami robota i jednocześnie wprowadzeni zostali w świat robotyki i programowania. Podczas zajęć dzieci zapoznały się z trzema aplikacjami „Go”, „Blocky” „Wonder”. Największym zainteresowaniem cieszyła się aplikacja „Blockly”, w której znajdują się nie tylko podstawowe bloki ruchu, świateł, dźwięków i animacji, ale też bloki kontroli umożliwiające wprowadzenie do programu pętli i warunków oraz bloki zmiennych (dla bardziej zaawansowanych uczniów). W czasie jednych z zajęć uczniowie klas młodszych utrwalili sobie alfabet poprzez nagrywanie głosek odtwarzanych przez robota. Następnie tworzyli instrukcje, w której Dash musiał wykonywać różne ruchy, obroty, dźwięki.

Ponadto uczniowie chętnie pracowali z długopisami 3D tworząc dowolne rysunki i przedmioty w trzech wymiarach. Pracując z długopisem 3D uczniowie uczyli się koncentracji, cierpliwości oraz ćwiczyli umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski). Praca z długopisem 3D wykształciła w nich precyzję i dokładność, zmotywowała do realizacji własnych pomysłów, rozwinęła kreatywność, wyobraźnię przestrzenną i artystyczną oraz wyzwoliła pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia się.

Podczas zajęć uczniowie chętnie korzystali również z aparatów fotograficznych i kamery. Wykonywali zdjęcia podczas uroczystości szkolnych oraz codziennych zajęć, obserwowali przyrodę o różnych porach roku, tworzyli fotoreportaże oraz kręcili krótkie filmiki ze swoim udziałem.

Oprócz tego, w I semestrze w dużej mierze wykorzystywany był sprzęt nagłaśniający, który uatrakcyjnił występy podczas apelów oraz różnych, szkolnym uroczystości (Pasowanie na pierwszoklasistę, Dzień Niepodległości, Dzień Edukacji Narodowej, Jasełka, wspólne kolędowanie). W tym roku również chętnie wykorzystywana była laminarka, dzięki której uczniowie mogli utrwalać swoje prace i pomoce dydaktyczne.

W klasach młodszych początek roku, to w większości zajęcia o zdrowym żywieniu, podczas których uczniowie przygotowywali zdrowe koktajle owocowo- warzywne. Do ich przygotowania wykorzystywali roboty kuchenne.

Dodatkowo dużym powodzeniem cieszył się klej na gorąco, dzięki któremu uczniowie wykonywali prace techniczne, ozdoby świąteczne, upominki na Dzień Babci i Dziadka.

Ze sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości korzystają uczniowie na co dzień podczas zajęć dydaktycznych, kołach zainteresowań, zajęciach z pedagogiem i psychologiem szkolnym, zajęciach dodatkowych, zajęciach świetlicowych i bibliotecznych. Dzięki temu każdy z uczniów ma możliwość zaznajomienia się oraz wykorzystania sprzętu.

Klasy VI-VIII

Na zajęciach z języka polskiego z uczniami z Ukrainy  używamy  mikrofonu w ćwiczeniach poprawności artykulacyjnej.

W świetlicy szkolnej używaliśmy robotów podczas zajęć z klasami szóstymi. Dzieci z chęcią brały udział w cyklu zajęć programując je i nimi sterując.

Dzięki sprzętowi odtwarzającemu muzykę przez cały rok szkolny spotykamy się na zajęciach i w rytm muzyki wykonujemy zadania ruchowe. Na zdjęciach grupa SKS dziewcząt na rozgrzewce przy muzyce i grupa świetlicowa podczas ćwiczeń z obręczami przy muzyce. 

W pierwszym semestrze tego roku na zajęciach  rozwijających kompetencje emocjonalno- społeczne uczniowie  często wykorzystywali aparat fotograficzny w celu udokumentowania podstawowych emocji tj. złość, radość, strach, smutek.

Na zajęciach koła techniczno- plastycznego co tydzień używamy maszyn do szycia, robotów, laptopa, nożyczek, igieł, nici zakupionych w ramach projektu Laboratoria przyszłości.

Na zajęciach koła odkrywcy uczniowie wykonywali modele cząsteczkowe związków chemicznych za pomocą długopisów 3D.