2023/2024 - II półrocze
Klasy I - III
W drugim semestrze 2023/2024 roku uczniowie z wielkim zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach, podczas których wykorzystywany był sprzęt z Laboratoriów Przyszłości. Sprzęt wykorzystywany był zarówno podczas codziennych zajęć dydaktycznych, kół zainteresowań, a także podczas zajęć rewalidacyjnych i wyrównawczych.
W czasie zajęć rewalidacyjnych uczniowie korzystali z robotów, z których samodzielnie budowali pojazdy. Dzięki tym ćwiczeniom uczniowie trenowali swoją cierpliwość i uważność. Dodatkowo uczniowie układali tor przeszkód dla robota, a dzięki aplikacji "Apitor" mogli zdalnie sterować auto. Oprócz tego podczas zajęć rewalidacyjnych uczniowie chętnie korzystali z długopisów 3D. Poznawali sposób działania długopisów, rozwijali swoje zdolności manualne i tworzyli cudowne projekty.
Długopisy chętnie wykorzystywane były również na zajęciach w klasach 1-3. Szczególnie podczas zajęć plastycznych i technicznych. Uczniowie stworzyli piękne prace i dekoracje, podczas realizacji zajęć w języku hiszpańskim.
Podczas realizacji programu ‘W rytm muzyki „ na zajęciach z wychowania fizycznego, wykorzystywano głośniki. Dzięki doskonałemu nagłośnieniu, bardziej dynamiczne i statyczne ćwiczenia okazały się ciekawsze i lepiej słyszalne.
Na zajęciach koła czytelniczego dla klas I-III uczennice wykonywały zdjęcia aparatem fotograficznym. Na zdjęciach prezentowane były nowe, ciekawe książki, które zostały zakupione do biblioteki szkolnej w ramach projektu Ogólnopolski Program Rozwoju Czytelnictwa.
Podczas zajęć świetlicowych oraz zajęć dydaktycznych w klasie 2a, uczniowie mieli okazję zapoznać się z robotem Dash. Dzieci z chęcią brały udział w cyklu zajęć, gdzie poznawali jego funkcje, wydawali polecenia robotowi, układali przeszkody z klocków i programowali robota, aby mógł je pokonać.
Ciekawe zajęcia odbyły się również na zajęciach z języka polskiego dla obcokrajowców. Uczniowie podczas ćwiczeń poprawności językowej, wykorzystali kamerę. Posłużyła ona do usprawniania autokorekty.
Każde z przeprowadzonych zajęć dało uczniom wiele satysfakcji i w ciekawy sposób wprowadziły w ciekawy świat wiedzy.
Klasy IV - VIII
Pierwsza wspólna wigilia klasy 4b. Nasze wspomnienia uwieczniliśmy serią zdjęć wykonanych aparatami z laboratorium przyszłości. Każdą uroczystość klasową w tym i następnych latach będziemy dokumentować i nagrywać. W ten sposób zaczynamy gromadzić nasze wspomnienia.
Podczas trwania projektu z języka angielskiego klasy siódme przygotowały zagadki dotyczące wybranych zawodów. Uczniowie nakręcili film z zapisem tych zagadek. Będzie on wykorzystywany na lekcjach powtórzeniowych i wprowadzających tą tematykę w kolejnych klasach siódmych.
Na lekcji biologii klasy siódme poznawały budowę oka ludzkiego, wykonując modele przy użyciu długopisów 3D.
Na zajęciach WF na stałe zagościł sprzęt nagłaśniający z Laboratoriów przyszłości. Lekcje wychowania fizycznego z muzycznym nagłośnieniem pozwalają wyrazić ekspresję ruchową, utworzyć układy ćwiczeń przy muzyce czy w grupie cieszyć się ćwiczeniami w rytm ulubionych utworów.
Podczas lekcji języka polskiego w dn. 8 i 9 maja 2024 r. uczniowie klasy 6b tworzyli w grupach edukacyjne gry planszowe na podstawie książki J.R.R. Tolkiena „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. Plansze gier zostały wycięte i zalaminowane, aby umożliwić korzystanie z nich przez dłuższy czas.
W czasie odbywających się regularnie zajęć rewalidacyjnych: rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi, wytrwałości oraz radzenia sobie z porażką uczniowie wykonywali modele owadów przy pomocy długopisów 3 D.
Uczniowie klas trzecich na lekcjach języka angielskiego korzystali z długopisów 3D do nauki pisania liczebników w języku angielskim. Pisanie po śladzie takim długopisem ułatwiało uczniom zapamiętywanie pisowni liczebników i było dla nich fajną zabawą.
Pod koniec roku zakończył się zajęcia z Pedagog szkolną Monika Tkacz w których wykorzystywane były roboty i długopisy 3D.. Ostatnie zajęcia z cyklu poświęcone były oglądaniu zdjęć z procesu tworzenia prac. Uczniowie opowiadali o pokonywanych trudnościach i projektach, które podobały im się najbardziej. Uczniowie mieli również okazję dokończyć rozpoczęte projekty.
Na dzień jabłka uczniowie klasy pierwszej przygotowali musy i dżemy jabłkowe z użyciem blendera.
Klasy szóste przez cykl lekcji na technice konstruowały i programowały roboty. Uczniowie bardzo te zajęcia lubili i nadali imiona każdemu z piętnastu podopiecznych.