Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Listopad - Grudzień 2022

Listopad 2022 - realizacja programu

W listopadzie w ramach programu Laboratoria Przyszłości odbyły się zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla klasy piątej - ćwiczenia w redagowaniu krótkiej formy użytkowej- instrukcja obsługi urządzenia mechanicznego miksera.

W klasie szóstej na języku polskim uczniowie podzieleni na trzy lub czteroosobowe grupy wybierali spośród siebie lidera oraz redaktora. Lider demonstrował użycie długopisu 3D, uczniowie wspólnie redagowali kolejne czynności, redaktor zapisywał je w formie instrukcji. Poszczególne grupy prezentowały swoje instrukcje, klasa, pod kierunkiem nauczyciela, dokonywała oceny ich szczegółowości i poprawności.

W klasie czwartej uczennice tworzyły świąteczne ozdoby do sali językowej. Niezbędny okazał się klej na gorąco. Celem lekcji było poznanie nowego słownictwa oraz nazw poleceń: nakazy i zakazy w języku angielskim. Laminator został wykorzystany do stworzenia przyborów do zabawy integracyjnej "Sortownia paczek".

Uczniowie klasy czwartej uczestniczyli w warsztatach z okularami VR na lekcjach przyrody oraz zajęciach kółka biologicznego.

Uczniowie klas ósmych podczas lekcji języka angielskiego rozmawiali o zawodach, wadach i zaletach wykonywania określonych rodzajów pracy, a także planowaniu przez uczniów własnej kariery zawodowej. Uczniowie przygotowali symulację sondy ulicznej, w której kluczowe pytanie brzmiało: 'Jaki zawód i dlaczego chciałbyś/chciałabyś wykonywać w przyszłości?'. Uczniowie odpowiadali na to pytanie przedstawiając pozytywne strony wykonywania wybranego zawodu, a także wymagania stawiane osobom aspirującym do niego. Z tego wydarzenia nagraliśmy film video, który może zostać wykorzystany w klasach młodszych (klasa 6) w celu zapoznania z nazwami popularnych zawodów, a także starszych (7-8) w celu utrwalenia nazw zawodów i poszerzenia zasobu słownictwa związanego z ich opisem. Przy nagrywaniu filmu, oprócz kamery, wykorzystaliśmy także mikrofon bezprzewodowy.

Klasy szóste na technice wykonywały dokumentację fotograficzną swoich projektów.  Uczyli się fotografowania detalu, kadrowania makiet swoich wymarzonych pokoi wykonanych na wcześniejszych zajęciach.

Klasy piąte na lekcjach plastyki i techniki wykonywały ozdoby świąteczne i zaczynały przygodę z szyciem. Efektem były drewniane gwiazdy wykonane z użyciem kleju na gorąco, serwetki i skarpety na prezenty. 

Uczniowie klasy czwartej b wraz z wychowawcą zrobili koktajle owocowe oraz warzywne z produktów przyniesionych z domu. Owoce i warzywa były wcześniej odpowiednio  przygotowane: umyte, obrane  i pokrojone w cząstki. Każdy uczeń przygotował własny zestaw ulubionych owoców i warzyw. Na zajęciach wykorzystane były urządzenia elektryczne zakupione w ramach programu Laboratoria przyszłości. Na lekcji uczniowie przypomnieli zasady zdrowego odżywiania, które ma ogromny wpływ na ich rozwój. Dzieci bliżej poznały zawody dietetyka oraz kucharza. Niektórzy po zajęciach stwierdzili, że mogliby w  przyszłości wykonywać taką pracę np. w wakacje. Na koniec była wspólna degustacja przygotowanych koktajli.

Grudzień 2022 - realizacja programu

6 i 7 grudnia odbyły się lekcje religii z wykorzystaniem sprzętu z Laboratoriów Przyszłości. Dzieci z klasy IV i V wykonywały karty świąteczne.

Uczennice klasy VIIIc na zajęciach języka niemieckiego zapoznały się z możliwościami wykorzystania robota i zaproponowały ćwiczenie rozwijające refleks. Ćwiczenie to polegało na wyraźnym wypowiadaniu zdań w języku niemieckim, tak, żeby się one nagrywały na robota, następnie odtwarzaniu ich, powtarzaniu i rozwijaniu zdania według własnego pomysłu.

Na zajęciach kółka czytelniczego dla klas I-III przeprowadzono zajęcia z wykorzystaniem zestawu bezprzewodowego BY-WM4 PRO. Zestaw nadaje się do nagrywania wywiadów, kręcenia sesji wideo. Składa się z 1 nadajnika z mikrofonem oraz odbiornika, który połączony został ze smartfonem. Uczniowie na zajęciach recytowali wiersze, które za pomocą tego zestawu nagrywali, a później ze smartfonu odtwarzali. Zestaw ten umożliwił nagranie i odtworzenie dźwięku lepszej jakości bez szmerów i zakłóceń. 

Uczniowie ze świetlicy szkolnej, podczas grudniowych zajęć, poznawali tajniki wykonywania zdjęć w trybie makro i mikro aparatem fotograficznym.

Klasa V a podczas godziny wychowawczej robiła w grupach, za pomocą długopisów 3D, dekoracje stołu na Święta Bożego Narodzenia. Każde dziecko wykonało świąteczny trójkąt prostokątny. Następnie, elementy zostały ze sobą połączone i powstały piękne, świąteczne choinki. Ozdobiły one  nasz świąteczny stół podczas Wigilii klasowej.  

Uczniowie klas V-VII podczas zajęć dodatkowych z geografii za pomocą długopisów 3D tworzyli kontur Polski oraz pasowość krajobrazów. W części wstępnej zajęć, przybliżyłam uczniom instrukcję obsługi długopisów 3D. Po zapoznaniu się z zasadami i instrukcją uczniowie przystąpili do pracy. Za pomocą karty pracy, uczniowie odrysowali kontur Polski. Następnym etapem było wyznaczenie pasów krajobrazowych w Polsce. Inwencji twórczej nie było końca. Świetna zabawa i nauka. Uczniowie wyszli z zajęć bardzo zadowoleni.